Jak jeździć na rowerze, żeby spalać maksymalnie dużo kalorii? Ważna jest sama jazda, ale też dieta

Kto z nas nie lubi jeździć na rowerze? W Polsce mamy taki klimat, że tak naprawdę jeszcze w październiku spokojnie możemy przemieszczać się tym pojazdem jednośladowym. Jazda na rowerze może być nie tylko przyjemna, ale również korzystnie wpływać na nasze zdrowie, czy spadek masy ciała.

Jak jeździć na rowerze, by spalać mnóstwo kalorii?

Wiele zależy od tego, jaki jest nasz cel, tzn. czy na rowerze jeździmy do pracy, czy wybieramy go w weekendy, żeby dać się ponieść własnej fantazji i przemierzać dotąd nieznane okoliczne ścieżki. W jednym i w drugim wypadku możemy spalić naprawdę mnóstwo kalorii.

Jeżeli jeździsz rowerem do pracy, wygospodaruj sobie kilkanaście minut więcej na dojazd. Wybierz trochę dłuższą trasę i staraj się utrzymywać jedno, dość szybkie tempo. Pamiętaj, że bezpieczeństwo jest najważniejsze, dlatego wybieraj ścieżki rowerowe lub trasy przeznaczone dla tego środka transportu.

Jeżeli stawiasz na tak zwaną weekendową jazdę rowerem, masz znacznie większe pole do popisu. Przede wszystkim wybierz trasę, na której nie będziesz musiał się zbyt wiele razy zatrzymywać. To pozwoli ci na zachowanie ciągłości treningu. Trening interwałowy to naturalny spalacz tłuszczu dlatego podczas jazdy znajdź odcinki, na których możesz przyspieszyć lub jechać pod górkę. To sprawi, że temperatura ciała z pewnością skoczy do góry, a tym samym twoje ciało zacznie spalać mnóstwo kalorii.

Nie tylko jazda rowerem, ale również dieta

Nie od dziś wiadomo, że aby zachować szczupłą sylwetkę musimy pamiętać nie tylko o treningu, ale również diecie. Bez względu na to, którą opcje jazdy rowerem wybierasz, twoje posiłki powinny być bogate w węglowodany, tłuszcze i białko.

Najlepszym sposobem na uzupełnienie tego ostatniego składniku jest tzw. shake z odżywki białkowej. Przede wszystkim po takim wysiłku fizycznym jest on łatwy do spożycia, a przygotowanie jego nie zajmie więcej niż 3 minuty. Obecnie rynek przepełniony jest suplementami diety. Jakie białko więc wybrać? Jedną z dobrych opcji jest kupowanie suplementów diety na Allegro, bo nie dość, że pochodzą one od dobrych producentów, to jeszcze wiele z nich kupisz z darmową dostawą, czyli w ofercie smart.

Odżywka, która wyróżnia się na rynku suplementów to białko serwatkowe o smaku karmelowo - mlecznym marki KFD.

Odżywka białkowa KFD REGULAR+ WPC 80Odżywka białkowa KFD REGULAR+ WPC 80 materiały prasowe


Bazuje ono na najwyższej jakości koncentracie białek serwatkowych, szanowanej i uznawanej na świecie firmy Volac. Koncentrat pozyskiwany jest z serwatki słodkiej, charakteryzuje się wysoką zawartością białka (około 80% białka w suchej masie), wysoką trwałością i naturalnym, delikatnym smakiem. REGULAR+ to prawdziwe WPC 80, bez dodatku wolnych aminokwasów, mniej wartościowych źródeł białka, czy innych tanich wypełniaczy stosowanych w celu obniżenia kosztu produktu. Jedyne co dodawane jest do odżywki to niezbędne składniki receptury smakowej i trochę własnej fantazji. Jest to białko instantyzowane, co sprawia, że bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie i w mleku. Jeżeli nie lubicie odżywek smakowych, możecie również kupić ten produkt w wersji naturalnej.

Więcej o:
Komentarze (28)
Jak jeździć na rowerze, żeby spalać maksymalnie dużo kalorii? Ważna jest sama jazda, ale też dieta
Zaloguj się
  • guest_wiec1

    0

    Aaa

  • pegaz751

    Oceniono 2 razy 0

    Słaby artykuł. Brakuje Rozenek i Radka oraz relacji w jakich majtkach jeżdżą na rowerze. No i jak dieta to tylko jajecznica od Lewandowskiej. Plus porady kilku celebrytów jak jeździć, gdzie najwięcej no i jak robić zdjęcia pod lajki na Facebook.

  • wujek_dobra_rada6

    Oceniono 2 razy 0

    Ciekawe, bo ja jeszcze nie spotkałem 'grubasa' który by schudł jeżdźąc na rowerze!?

  • jan.go

    Oceniono 2 razy 0

    To proste Najlepiej pod górę im bardziej stroma ty,m lepiej i nie używamy przerzutek Rower typu > "Ukraina " byłby świetny Dla bogatych i lanserów szwajcarski rower wojskowy , jeszcze lepszy bo bardziej ciężki

  • pograniczewogniu

    Oceniono 4 razy 0

    Od kiedy wygrał PiS zabierając Wyborczej finasowanie w postaci reklam spółek Skarbu Państwa Gazeta ostatecznie zeszłą na psy umieszczając na kazdym kroku lokowanie produktu-taki prasowy TVN

  • uploadhelski

    Oceniono 6 razy 0

    "Trening interwałowy to naturalny spalacz tłuszczu dlatego podczas jazdy znajdź odcinki, na których możesz przyspieszyć lub jechać pod górkę. "
    Bardzo Autora przepraszam, artykuł niestety nie ma większego sensu. Dobrze wiadomo specjalistom od fizjologii sportu, diety, że jazda na rowerze niestety nie wyzwala spalania tłuszczu, zwłaszcza przy wysokim tempie jazdy, interwałach - i ogólnie przy wysokim tętnie. To ju lata temu Jane Fonda reklamowała aerobik - ćwiczenie przy wystraczająco dużym dostępie tlenu do tkanek, na niskim tętnie. Jazda interwałowa to wejście na wysokie tętno, w tym momencie tłuszczu się nie spala (ćwiczenie anaerobowe). Oczywiście jazda rowerem pomaga w uzyskaniu lepszego samopoczucia, pobudza inne formy aktywności, jeśli do tego wprowadzimy dietę, to mamy szansę na poprawienie formy, sylwetki.
    Natomiast tłuszcz spala się najlepiej przy aerobowym, na niskim tętnie, spacerze. Przy czym efektywność wzrasta w drugiej godzinie spaceru. Podobnie jest z łagodnym pływaniem, bez wchodzenia na wysokie tętno. Najwięcej szczupłych ludzi zauważymy w grupie listonoszy :) i turystów górskich. A co do kolarzy - mam kolegów, byłych kolarzy profesjonalnych, ciągle mają świetne kopyto, aż miło popatrzeć jak gość po 60 potrafi dowalić młodym. Niestety są wśród nich mężczyźni o sylwetce misia, z niezłym bojlerem - choć w tygodniu robią po 3-4 treningi interwałowe i szybkościowe na poziomie znacznie powyżej rekreacyjnego. I nie potrafią jeździć wolniej, na niskim tętnie, ie lubią też spacerować.

  • xzyzzy

    Oceniono 4 razy 0

    dostawa w ofercie smart nie jest darmowa - trzeba wyskoczyć z 5-ciu dych/rok. do doo...y z takim dziennikarstwem.

  • wojtek1506

    Oceniono 4 razy 2

    Gó... ulokowane w artykuliku .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX