Trening na rowerze pozwoli ci spalić mnóstwo kalorii, ale musisz się do niego odpowiednio przygotować

Sezon rowerowy może trwać przez cały rok. Wystarczy silna motywacja, dobrze dobrany sprzęt i odpowiednie przygotowanie. Jak się nierzadko okazuje, o to jest najtrudniej. Trening rowerowy to świetna okazja do spalenia kalorii i poprawienia swojej kondycji. Jak przygotować się do treningu na jednośladzie, by rozpocząć przygodę z naprawdę fantastycznym sportem? Przedstawiamy najważniejsze wskazówki dla początkujących.

Trening na rowerze - jak zacząć?

Jazda na rowerze nazywana jest sportem typowo wytrzymałościowym. Podczas wysiłku pracują wszystkie mięśnie, a dodatkowo na silne przeciążenia narażone jest serce. W trakcie jednorazowej sesji treningowej, na siodełku spędza się nawet do kilku godzin. Bez odpowiedniego przygotowania, nawet niewinna, weekendowa wycieczka może okazać się tragiczna w skutkach dla całego organizmu. Ludzkie ciało bezwzględnie potrzebuje wcześniejszych ćwiczeń przed docelowym wyzwaniem.

Organizm należy przysposobić do większego wysiłku. Jak to zrobić? Przede wszystkim poprzez poprawę kondycji. Można to zrobić na wiele sposobów, jednak najskuteczniejszym jest ten skupiający się na wydolność układu oddechowego i krwionośnego. Trzeba także pamiętać o mięśniach, które bezpośrednio pracują w trakcie treningu rowerowego. Kolarstwo opiera się przede wszystkim na mięśniach nóg. Profesjonalny trening rowerowy przyniesie znacznie lepsze efekty, niż regularna, rekreacyjna jazda.

Biorąc pod uwagę rozgrzewkę, warto postawić na przygotowanie serca i układu krwionośnego do wytężonego wysiłku. To właśnie tutaj nastąpi wzmożone pompowanie krwi do mięśni, dlatego najważniejsze jest rozgrzanie mięśni do odpowiedniej temperatury. Rozgrzewka nie powinna przekroczyć 10 minut ciągłego pedałowania, najlepiej na płaskim terenie, a tętno może wahać się na poziomie 120-130 uderzeń na minutę.

Trening na rowerze stacjonarnym

Trening na rowerze stacjonarnym, popularnie nazywany treningiem aerobowym, to jedna z najbardziej efektywnych form spalania tłuszczu. Podczas tego treningu dotleniane są przede wszystkim mięśnie, a to przekłada się na przyspieszone spalanie związków tłuszczowych. Trening powinien być więc odpowiednio intensywny, by uzyskać jeszcze lepsze efekty. Osoby, którym zależy na odpowiednim przygotowaniu do długotrwałego wysiłku podczas treningu, mogą skorzystać właśnie z ćwiczeń dostosowanych do rowerów stacjonarnych. Średniej intensywności trening powinien trwać minimum 40 minut.

Trening na bieżni to świetny zamiennik dla tradycyjnych ćwiczeń stacjonarnych. Na rynku dostępnych jest wiele bieżni treningowych, nie wszystkie są jednak odpowiednie dla początkujących użytkowników. Bieżnia elektryczna Hertz Vario Pro dostosowana jest zarówno do potrzeb sportowych nowicjuszy, jak i zaawansowanych biegaczy. Dzięki niej trening uda się bezproblemowo, a jego efekty będą widoczne już po kilku sesjach treningowych. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że teraz dzięki opcji udostępnionej przez Allegro, istnieje możliwość darmowej dostawy i rat 0%.

Trenując na bieżni można wykorzystać także liczne dodatkowe przyrządy. Tutaj świetnie może sprawdzić się na przykład pulsometr. Uzyskane dane pozwolą lepiej zaplanować ćwiczenia i pokażą dokładne efekty pracy. Przy średnim poziomie wytrenowania należy przeprowadzać nawet 3-4 treningi w tygodniu. Warto jednak pamiętać o regeneracji i odpowiednim odpoczynku dla organizmu. Przetrenowanie także negatywnie wpłynąć na zdrowie. Zawsze trzeba pamiętać, że trening kolarski jest czasochłonny i wymaga od wykonującego go odpowiedniego przygotowania. Formę należy więc budować systematycznie, bez nagłych, wykańczających ciało sesji sportowych.

Jazda na rowerze może pomóc spalić naprawdę sporo mnóstwo kalorii i dać przyjemność z aktywności na świeżym powietrzu. Wystarczy odpowiednio się do niej przygotować, a długodystansowe wycieczki za miasto przestaną być nieosiągalnym celem. Najważniejsza jest więc motywacja i zdrowe podejście do ruchu. Kolarstwo potrafi dostarczyć wspaniałych emocji i spalić nadprogramowe kilogramy!

Więcej o:
Komentarze (14)
Trening na rowerze pozwoli ci spalić mnóstwo kalorii, ale musisz się do niego odpowiednio przygotować
Zaloguj się
  • lao.premis

    Oceniono 3 razy 3

    Doczytałem artykuł o zaletach treningu kolarskiego do wiersza o darmowej dostawie i ratach 0%

  • acototak

    Oceniono 2 razy 2

    Beznadziejny tekst.

  • only.win7

    Oceniono 2 razy 2

    Sam jeżdżę sporo rowerem i żeby uzupełnić ten wyidealizowany obraz kolarstwa w Polsce trzeba dodać duży ruch samochodowy na większości dróg, gdzie co trzeci samochód to diesel, a co drugi z nich ma wycięty przez szwagra filtr cząstek stałych żeby zredukować spalanie o 3 %, poza tym poza miastem w zimie wjeżdżając do jakiejś wsi można spaść z roweru wdychając to czym palą ludzie w piecach, mniej więcej cała tablica Mendelejewa wisi w zimie w powietrzu na typowej polskiej wsi - to są dość istotne fakty dla tego sportu w Polsce.

  • stary71

    0

    Bardzo ładne zdjęcie zachęcające do jazfy na rowerze lewą stroną szosy, czyli pod prąd. A może bezmyślnie przedrukowane z materiałów brytyjskich?

  • donmarek

    0

    Ja osobiście siadam na rower i minimum 15 km przejeżdżam codziennie. Bez rozgrzewek, przez okrągły rok.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX