5 artykułów spożywczych, które skutecznie redukują stres

Katarzyna Solus-Miśkowicz z VSU MTB Team
26.06.2017 10:52
A A A
stres

stres (źródło: PHATIC-PHOTOGRAPHY.COM)

Wielkie nadzieje pokładane w sportowcach przez ich sponsorów, współpracowników, kibiców. Strach przed porażką. Wielomiesięczne przygotowania na ten jeden w sezonie najważniejszy start. To warunki idealne do hodowania największego wroga nie tylko sportowca, ale każdego człowieka - stresu. Jak poradzić sobie ze stresem radzi Katarzyna Solus-Miśkowicz, członkini zawodowego teamu kolarskiego Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team.
Zobacz zdjęcia (7)
Komentarze (19)
Zaloguj się
  • play100cen

    Oceniono 5 razy 5

    1. Ziarna słonecznika
    Nasiona słonecznika są bogate w aminokwasy używane przez mózg do produkcji hormonu szczęścia, czyli serotoniny, która odpowiada za nasze dobre samopoczucie. Słonecznik dostarcza organizmowi również magnez, który łagodzi niepokój i przynosi uczucie spokoju. Wewnętrzny spokój ducha jest bardzo ważny kiedy startujemy w zawodach o wysokiej randze.

    2. Zielone warzywa liściaste
    Zielone warzywa takie jak: kapusta, szpinak czy boćwina są bogate w kwas foliowy. Jego niedobór jest jedną z przyczyn depresji i stanów przygnębienia. Dodatkowo ta kategoria warzyw posiada antyoksydanty, które oczyszczają organizm i usuwają z niego zbędne składniki przemiany materii.

    3. Mleko
    Najbardziej znany napój mistrzów, czyli mleko, również jest produktem, który pomaga niwelować stres, pod warunkiem, że nie ma się na nie alergii lub nietolerancji. Mleko zawiera białko, witaminę B12, wapń i antyoksydanty. Wymienione składniki skutecznie usuwają wolne rodniki, które uwalniają się w naszym organizmie w momencie stresu. Mleko, dzięki zawartemu w nim białku ma działanie rozluźniające i obniża ciśnienie krwi, a dzięki potasowi zmniejsza napięcie w mięśniach.

    4. Orzechy brazylijskie
    Mała porcja orzechów brazylijskich (ok. 28 gramów) posiada 544 mikrogramów selenu, śladowego pierwiastka, który pomaga walczyć z uszkodzeniami oksydacyjnymi zwłaszcza po intensywnym treningu. Orzechy te niwelują poziom stresu oksydacyjnego, czyli tzw. stresu tlenowego, który może wystąpić po długotrwałym wysiłku. Stres oksydacyjny to stan zakłóconej równowagi między wolnymi rodnikami (utleniaczami, reaktywnymi formami tlenu - RFT), a antyoksydantami (przeciwutleniaczami) w organizmie. Zarówno wolne rodniki, jak i antyoksydanty naturalnie występują w organizmie, gdyż są niezbędne do prawidłowego przebiegu wielu procesów życiowych.

    5. Łosoś
    Ty wyjątkowa ryba jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 o nazwie EPA i DHA, które są naturalnymi regulatorami szerokiej gamy procesów fizjologicznych. Biorą one również udział w odbudowie tkanek mięśniowych, co jest szczególnie ważne w przypadku treningów kolarskich. Wyjątkowo ważny w tym duecie jest kwas dokozaheksaenowy (DHA), który usprawnia prawidłowy rozwój układu nerwowego, przeciwdziała nadciśnieniu, zapobiega palpitacjom stabilizując rytm bicia serca i łagodzi stany zapalne.

  • monika.libra36

    Oceniono 2 razy 2

    Rozmawiają dwie przyjaciółki:
    -Krycha,jak ty schudłaś!!!Co to za dieta???
    -Ziemniaki,buraki,marchewka,cukinia...
    -Ale gotować czy smażyć???
    -Plewić!!!

  • plastikpiokio

    Oceniono 1 raz 1

    możesz jesc ile chcesz i co chcesz ale aby na wakacjach miec płaski brzuch to namaluj sobie pępek na plecach.

  • bodzio.jr

    Oceniono 5 razy 1

    Mleko oprócz pszenicy to największa trucizna XX i XXI wieku. Kto radzi pić mleko jest niespełna rozumu! Żaden ssak na Ziemi nie pije w wieku dorosłym mleka! Zwłaszcza innego gatunku!

  • anna1989byd

    Oceniono 1 raz 1

    dodam że wg waszego tytułu na głónej teraz ludzie otyli i naiwni uwierzą że jedząc te rzeczy przestaną tyć -,- gazeto idziesz w złą stronę. już od dawna.

  • anna1989byd

    Oceniono 1 raz 1

    co za shit... tytuł na głónej: "Brak TYCH 5 produktów w diecie sprawia, że tyjesz! A wystarczy zacząć jeść..." kolejny g wniany artykuł!!!! stek bzdur! nie jem tych produktów i NIE TYJĘ! łosoś - albo zapłacisz 109euro za kilo zdrowego łososia albo 12 euro za łososia z dioksynami (mmm samo zdrowie prawda?) mleko - nie jest wgle zdrowe dla ludzi! orzechy słonecznik warzywa liściaste - fakt są zdrowe i smaczne ale nie jedząc nich NIE UTYJESZ! możesz jeść inne warzywa nie liściaste na przykład i nie utyjesz, orzechy i słonecznik też nie jest niezbędny. co za głupi tytuł sugerujacy że jak nei będe tego jeść to będę gruba. gazeto - coraz bardziej mnie wkurzasz! -,-

  • tomtg123

    0

    a czy to naprawdę ważne jaki kto ma brzuch ? Co za różnica.

  • Teresa Resko

    0

    dieta musi być racjonalna wtedy jesteśmy zdrowe i ładnie wyglądamy, dieta to sposób żywienia. To bardzo wazne aby robić to z głową. Poczytajcie sobie książkę Odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii. Tam są informacje , które diety są niezdrowe i dlaczego, jakie spustoszenie sieją w organizmie, ale przede wszystkim dowiesz się jak jeść i ćwiczyć, by zrzucać kilogramy i być zdrowym! ja mam po 8 miesiącach 14 kilo mniej :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX