Jak przypinać rower? Nie tak... [ZDJĘCIA]

Przechadzając się po mieście często widzimy pozostawione przez właścicieli rowery. Stoją przypięte do drzew, latarń, stojaków czy innych elementów miejskiego krajobrazu. Nie zawsze jednak przypinane są zgodnie z zasadami bezpieczeństwa... Spróbujmy zobrazować to na przykładach. Wszystkie rowery zostały sfotografowane 'na mieście' - bez pozowania. Ten tekst nie ma być poradnikiem dla amatorów cudzych rowerów, a przestrogą dla ich właścicieli.
cyclo cyclo MB

Blokada przełożona przez rower

Aby odjechać tym rowerem, wcale nie jest potrzebny kluczyk do blokady ani żadne specjalne narzędzie. Wystarczy zdjąć przednie koło, a dość długie zapięcie da się przełożyć przez skręconą kierownicę. Czas potrzebny na obejście tej blokady - 20 sekund.

cyclo cyclo MB

Zapięcie typu ulock da się wykorzystać lepiej

Zdjęcie koła z roweru, a następnie przecięcie zwykłymi kombinerkami kilku szprych i mocowania błotnika pozwoliłoby amatorowi cudzej własności nie tylko na zabranie roweru, ale nawet na odjechanie nim. Czas potrzebny na obejście blokady - 30 sekund.

cyclo cyclo MB

Przypinaj rower, nie akcesoria

Przypinanie roweru do elementu krajobrazu za dokręcone do niego akcesorium - w tym przypadku bagażnik - nie należy do najbardziej trafionych pomysłów. Odkręcenie bagażnika przy pomocy ogólnie dostępnych narzędzi nie powinno zająć złodziejowi więcej niż 90 sekund.

cyclo cyclo MB

Zapięcie samego koła

Typowy przykład użycia może 5% potencjału blokady. Czas potrzebny na kradzież roweru (bez koła) 20 sekund. Pamiętaj - nigdy nie zapinaj roweru tylko za koło. Dlaczego? Patrz slajd numer 5.

cyclo cyclo MB

Najgorszy scenariusz

Zapinając blokadą tylko koło narażamy się na utratę reszty naszego sprzętu. Należy tutaj dodać, że widoczne na zdjęciu jest tylne koło, niby trudniejsze do zdjęcia z roweru niż przednie. Czas potrzebny do zabrania roweru - 30 sekund.

cyclo cyclo MB

Rower przypinaj zawsze do czegoś

Czasem może się tak zdarzyć, że w zasięgu wzroku nie ma żadnego elementu krajobrazu, do którego można przypiąć rower. Opłaca się jednak poszukać takiego miejsca, gdyż obejście blokady "zabezpieczonego" w ten sposób roweru złodziejowi nie zajmie nawet chwili. Rower po prostu zostanie zabrany z miejsca postoju.

cyclo cyclo MB

A może by też przez koło

Posiadając taką długą blokadę właściciel roweru mógł pokusić się o przełożenie jej również przez któreś z kół. Niby rower (rama) jest zabezpieczony, ale mogło być to zrobione lepiej.

cyclo cyclo MB

Mogło być lepiej

Rower dość fantazyjnie przypięty do rynny, złapany za ramę, ale dlaczego właściciel nie wykorzystał długości linki zabezpieczającej do złapania przedniego koła? Przecież to nic nie kosztuje: ani wysiłku, ani czasu.

cyclo cyclo MB

Rower to nie tylko rama

Właściciel tego roweru dwukrotnie oplótł ramę i słup łańcuchem. Pamiętajmy, że kilkukrotne oplatanie elementów krajobrazu czy roweru wcale nie wzmacnia zabezpieczenia. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Jeżeli właściciel wykorzystałby jego długość, chociaż jedno koło zostałoby na swoim miejscu.

cyclo cyclo MB

Jest dobrze

Tak właśnie powinno wyglądać prawidłowe zabezpieczenie roweru za pomocą linki. Wiadomo, że nadal narażamy się na stratę różnych elementów roweru, ale wykorzystujemy potencjał naszej blokady w 100%.

cyclo cyclo MB

Dwie blokady

W tym przypadku rower jest używany jako reklama wypożyczalni, więc i zabezpieczenia są dwa. Szkoda tylko, że łańcuch nie został przepleciony przez przednie koło. Łapanie łańcucha ulockiem nie zabezpiecza dodatkowo roweru. Myślę że dałoby się to zrobić lepiej.

cyclo cyclo MB

Sposób na ciężar

Zapięcie na stałe porządnej blokady do słupa w miejscu postoju naszego roweru jest dobrym pomysłem. Dzięki temu rower może być zabezpieczony porządną i ciężką blokadą, której nie trzeba ze sobą wozić.

klucz klucz fot. shutterstock

Uwaga na typ klucza

Przy wyborze blokady unikać należy zapięć zamykanych kluczem cylindrycznym (w kształcie okręgu), gdyż taką blokadę bardzo łatwo jest otworzyć przy użyciu zwykłego długopisu. Lepiej wybrać blokady zamykane kluczem płaskim - takim jak na zdjęciu.

Pamiętać należy jednak, że żadna nawet najlepsza i najdroższa blokada nie gwarantuje 100% sukcesu w ochronie przed kradzieżą.

Więcej o:
Komentarze (62)
Jak przypinać rower? Nie tak... [ZDJĘCIA]
Zaloguj się
  • agent_z_dolu

    Oceniono 85 razy 71

    Najlepszym zabezpieczeniem roweru używanego do jazdy po naszych miastach jest to, żeby był ona tak brzydki i "tanio-wygladający" żeby nikomu nie opłacało się go tknąć.

  • Wojciech Pribula

    Oceniono 68 razy 42

    To mi brzmi jak pochwalanie kradzieży. Jedyne właściwe zabezpieczenia roweru to żadne zabezpieczenie. Wszelkie inne formy wynikają ze zwyrodnienia populaji.

  • pawelekok

    Oceniono 30 razy 26

    Byłem kiedyś świadkiem dyskusji na temat jak skutecznie zabezpieczyć górala przed kradzieżą. Wygrała opcja pojechać ciemną nocą do lasu bez świateł i zakopać. Jedną z jej wad były kłopoty z odszukaniem tak zabezpieczonego roweru.

  • an_konta

    Oceniono 32 razy 22

    Do czego doszliśmy??? Kiedyś przez roztargnienie zostawiłem rower dobrej klasy( turystyczno -sportowy) pod sklepem bez zabezpieczenia i po kilku godzinach nadal tam na mnie czekał... ale to było jeszcze w latach siedemdziesiątych...

  • komix1

    Oceniono 22 razy 18

    Możesz też podjechać pod Biznes Park i dostać taką karteczkę:
    www.picshot.pl/pfiles/351845/Biznes_Park_ostrzezenie.jpg
    Bo oparłeś rower o ścianę zamiast wstawić w wyrwikółko...

  • kosok

    Oceniono 18 razy 16

    Taka blokada leżąca na ziemi, może zostać w najlepszym przypadku zostać obszczana przez pieska. Gdybym ja tam zostawił zabezpieczenie do słupa to bym wokół niego owinął drut a na jego końcu zrobił haczyk-wieszak. Ciekawe czy ktoś by to zdjął ?

    Co do łańcucha kilkukrotnie owiniętego do słupa i ramy może niby nic nie daje, ale nie jest luźny na tyle aby podejść do niego swobodnie z nożyczkami. Na pewno będzie trudniej. Ja z reguły zawsze zapinam jak najciaśniej. Często mam dwa zabezpieczenia i przypinam rama-koło-słupek x 2.

  • kocurxtr

    Oceniono 21 razy 11

    nie wierzę w zapięcia, za dużo widziałem - na wypadzie nie odstępuję roweru na krok - ot cała tajemnica tego, że go jeszcze mam ...

  • wojtrower

    Oceniono 10 razy 8

    U mnie jest tak U-lock do ramy plus linka , którą przeplatam tylne koło i u-lock

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX