Nowe rowery najchętniej wybierane przez Polaków w 2015 roku

Rok 2015 minął niezaprzeczalnie, warto więc go podsumować. Jakie decyzje zakupowe podejmowali Polacy w salonach rowerowych? Jakie typy rowerów cieszyły się największą popularnością? Zapytaliśmy o to przedstawicieli producentów oraz importerów znanych marek rowerowych.
1 Romet Orkan 1.0 Romet Orkan 1.0 fot. Romet

Romet - crossowy Orkan, cena od 1449 zł

W zestawieniu nie znaleźli się wszyscy producenci rowerów, którzy obecni są na polskim rynku sprzedaży. Taki stan rzeczy spowodowany jest dwoma czynnikami. Pierwszy natury technicznej - po prostu nie ma możliwości umieścić wszystkich marek w jednym zestawieniu. Drugi to fakt, że nie wszyscy dystrybutorzy i producenci, których zaprosiliśmy do udziału w naszym bezpłatnym zestawieniu, przysłali odpowiedź na nasze pytania. Świadomie też, z różnych względów, pominęliśmy nowe rowery sprzedawane w sieciach hipermarketów.

Porównaj z hitami sprzedaży 2014 roku

_______________________________________________________________________________

Hitami sprzedażowymi sezonu 2015 były crossówki serii Orkan. - mówi Adam Hajduk, kierownik sprzedaży rowerów Romet - Rowery te cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Każdego roku obserwujemy wzrost sprzedaży tej grupy rowerów. To modele, które mogą być z powodzeniem używane zarówno do jazdy w mieście, jak i terenie. Rowery te są też często wybierane do rodzinnej rekreacji.

Rowery crossowe pozwalają na sportową jazdę po ubitych szlakach i szosową turystykę. W rowerach tych zastosowane są mocne aluminiowe ramy i zaawansowane wyposażenie, amortyzatory przednie i hamulce tarczowe, dzięki czemu rowery sprawdzają się w różnych warunkach terenowych. Wybrać można warianty klasyczne, ze zwykłymi hamulcami i na sztywnych widelcach. Do wyboru mamy wersje damskie i męskie. Rowery crossowe doskonale nadają się jako podstawowy środek do utrzymania kondycji, bez zmuszania do zbytniego zginania pleców, tak jak jest to w przypadku klasycznych szosówek. Dzięki kołom o wielkości 28 cali i mocnym oponom sprawdzą się także jako szybki środek transportu w mieście - podsumowuje Hajduk.

Romet Orkan 1.0 wersja damskafot. Romet, Orkan 1.0 wersja damska

2 Kross Level B3 Kross Level B3 fot. Kross

Kross - mtb Level B3, cena od 2499 zł

Najlepiej sprzedającą się grupą rowerów w 2015 roku były modele górskie z serii Level B na 29'' kołach. Rower z tej linii posiada również Maja Włoszczowska i pozostali zawodnicy Kross Racing Team, którzy na swoich rowerach Level B+ z sukcesem startują w zawodach w Polsce i zagranicą - mówi Jakub Sadowski, Specjalista ds. Marketingu i PR firmy KROSS.

Kross Level B+ na którym ściga się Maja Włoszczowska - zawodniczka KRTfot. Kross, Level B+ na którym ściga się Maja Włoszczowska - zawodniczka KRT

Model, który cieszył się największą popularnością wśród klientów KROSS to Level B3. Rower został zbudowany na ramie wykonanej z Alumium Lite, poddanej procesowi hydro-f-tube, co umożliwia tworzenie lżejszych i bardziej wytrzymałych konstrukcji. Zadbaliśmy także o estetykę wykonania roweru, dzięki precyzyjnej technice wygładzania spawu. Wysokiej jakości rama, napęd Shimano oraz opony Schwalbe - za niewygórowaną cenę otrzymujemy bardzo dobry rower - dodaje Sadowski.

Uzyskaliśmy informację, że poza modelami z serii Level B, tradycyjnie bardzo dobrze sprzedawały się także rowery z grupy trekking i cross.

3 Cube Curve Pro Cube Curve Pro fot. Cube

Cube - crossowy Curve Pro, cena od 2399 zł

Sezon rowerowy 2015 to kontynuacja wzrostu sprzedaży rowerów z kategorii innych niż MTB - mówi Bartek Małek, Brand Manager Cube. - Kategorią, która zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie są rowery Crossowe, a wśród gamy rowerów Cube najpopularniejszym modelem z tej kategorii jest niewątpliwie model Curve Pro.

Coraz więcej osób analizuje swoje potrzeby pod kątem użytkowania roweru na utwardzonych i nieutwardzonych nawierzchniach czy też jazdy w cięższym terenie, tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości swoje i swojego sprzętu. W większości przypadków okazuje się, że rowery górskie w dużej mierze wykorzystywane są na asfalcie lub utwardzonych ścieżkach rowerowych, stąd coraz większa grupa klientów wybiera rowery crossowe jako idealne połączenie roweru, który świetnie radzi sobie zarówno na utwardzonym podłożu jak i w lekkim terenie - tłumaczy Małek.

Cube Curve Profot. Cube

4 Kellys Cliff 50 Black Kellys Cliff 50 Black fot. Kellys

Kellys - crossowy Cliff 50, cena od 1899 zł

Dzięki coraz większej różnorodności w świecie rowerów, Polacy coraz trafniej i bardziej świadomie dobierają rodzaj roweru do indywidualnego stylu jazdy - wyjaśnia Michał Putz, marketing manager w Kellys Polska. Stąd, oprócz popularnych rowerów górskich, swoją obecność zaznaczają wszechstronne rowery crossowe, trekkingowe i miejskie, których liczba w Polsce stale wzrasta.

Naszym hitem sprzedażowym w minionym sezonie był Kellys Cliff 50, rower crossowy oparty na aluminiowej ramie wyposażonej w amortyzowany widelec i niezawodny napęd Shimano. Jego uniwersalna geometria w połączeniu z solidnym, nieskomplikowanym osprzętem, pozwala używać go jako zwinnego roweru do miasta oraz niezawodnego towarzysza wypadów poza wielkie aglomeracje. Wygodne siodło i regulowany mostek pozwalają na optymalne dopasowanie pozycji za sterami Cliff 50. Podniesienie kierownicy spowoduje, że sylwetka kolarza będzie bardziej zrelaksowana i komfortowa. Jej obniżenie pozwoli zająć bardziej sportową pozycję, umożliwiającą szybką i wydajną jazdę zarówno po drogach utwardzonych jak i poza nimi, gdzie sprawdzi się przedni amortyzator z blokadą. Nowoczesna i lekka rama wyposażona jest w niezbędne mocowania pozwalające na montaż dodatkowego osprzętu takiego jak błotniki, bagażniki czy oświetlenie, dzięki czemu każdy użytkownik może dostosować Cliff 50 do indywidualnych potrzeb, tę cechę najbardziej doceniały osoby wybierające właśnie ten model Kellys - podkreśla Michał Putz.

Kellys Cliff 50fot. Kellys

5 Merida Big.Nine 20 MD Merida Big.Nine 20 MD fot. Merida

Merida - mtb Big.Nine, cena od 1999 zł

Jesteśmy zadowoleni z ubiegłorocznych wyników sprzedaży rowerów Merida w poszczególnych segmentach rynku - mówi Mateusz Musioł, specjalista ds. PR. Zauważamy w tym zakresie trendy wynikające z rosnącej świadomości klientów. Coraz częściej podejmują oni decyzje zgodnie z bardzo sprecyzowanymi potrzebami. Ma to odzwierciedlenie m.in. w dużym wzroście sprzedaży rowerów szosowych, nie tylko uniwersalnego modelu Scultura, ale też aerodynamicznego Reacto czy najbardziej komfortowego Ride.

Merida Ride Disc 3000fot. Merida, Ride Disc 3000

Z roku na rok coraz więcej nabywców znajdują rowery Speeder, idealne do miasta szosówki z prostą kierownicą. Ich rosnącej popularności sprzyja coraz lepiej rozwinięta infrastruktura rowerowa wielu polskich miast.

Stały, bardzo znaczny udział w sprzedaży rowerów Merida, a także w odpowiednim segmencie polskiego rynku, mają wszechstronne modele turystyczne Crossway. Wyraźnie popularniejsze stały się nasze rowery przełajowe Cyclo Cross, które szczególnie późną jesienią sprzedają się na pniu. Podobna specjalizacja sprzedaży dotyczy rowerów górskich Merida - wielu modeli z pełnym zawieszeniem i hardtaili. W obu przypadkach klienci przekonali się do większych kół. Mocną pozycję w segmencie MTB zapewniają nam przede wszystkich hardtaile - Big.Seven z kołami 27,5" i Big.Nine z kołami 29".

To właśnie Meridę Big.Nine można wskazać jako lidera naszej sprzedaży w roku 2015 (podobnie z resztą było w roku 2014). W Polsce oferujemy aż 21 wersji tego roweru dostosowanych do różnych potrzeb - od podstawowych aluminiowych modeli, po superlekkie karbonowe maszyny znane z najważniejszych wyścigów świata. Wszystkie one łączy geometria maksymalnie wykorzystująca zalety dużego koła. Merida Big.Nine znakomicie radzi sobie z przeszkodami i bardzo płynnie pokonuje korzenie czy ostre krawędzie. Rower znajduje jednak zastosowanie nie tylko w trudnym terenie, często jest wybierany także na bardziej rekreacyjne trasy. Kto raz poczuł płynność jazdy, którą zapewnia Big.Nine, ten wie, że można ją uzyskać niezależnie od umiejętności i terenu - ocenia Musioł.

Merida Big.Nine 9000fot. Merida, Big.Nine 9000

6 Kona Rove AL Kona Rove AL fot. Kona

Kona - szosowy gravel Rove AL, cena od 2799 zł

W 2015 roku hitem sprzedaży wśród rowerów Kona był model Rove AL - mówi Piotr Woźniak z działu handlowego Kona. Jest to rower szosowy wyposażony w hamulce tarczowe, mocniejsze koła, szersze opony. Reprezentuje popularną ostatnio kategorię gravel bike czyli rowerów szosowych na których da się jeździć w niezbyt trudnym terenie. Dodatkowo do roweru można zamontować bagażnik tylny oraz przedni i stworzyć rower wyprawowy. Model dostępny również w kolekcji 2016.

Kona Rove ALfot. Kona

7 KTM Ultra 1964 KTM Ultra 1964 fot. KTM

KTM - mtb Ultra 1964, cena od 4500 zł

KTM bike ind. zdecydował się na niekonwencjonalny ruch - postanowił utrzymać miejsca pracy w Europie i nie przenosić produkcji z Europy do Azji - wyjaśnia Andrzej Dymek z KTM bike ind. Będąc od 1964 roku na rynku rowerowym, producent ma pełną świadomość, że jedynym sposobem konkurowania z produkcją lokowaną na szeroko pojętym rynku azjatyckim i głównym kierunkiem rozwoju marki może być tylko produkcja rowerów z najlepszych dostępnych komponentów. KTM bike ind. nie oferuje więc rowerów, których cena detaliczna uniemożliwia zaproponowanie najwyższej jakości ram i komponentów. Efektem tego, średnia cena detaliczna rowerów KTM jest zdecydowanie wyższa niż innych marek dostępnych na polskim rynku.


Rowerem, który w Polsce sprzedawał się najlepiej w 2015 roku był model do uprawiania amatorskiego sportu XC - KTM Ultra 1964. Model ten oferowany jest zarówno na kole 27,5" jak również 29" (w tym wariancie występuje również na ramie 22,5" - dla baardzo wysokich rowerzystów). Kolorystyka tego modelu wiąże się mocno z marką KTM - połączenie czerni z kolorem pomarańczowym cechuje flagowe modele KTM. Model ten sprzedawany w cenie od 4500 zł - informuje Dymek.

8 Author Spirit 29 Author Spirit 29 fot. Author

Author - mtb Spirit 29, cena od 2499 zł

W zeszłym roku wśród produktów Author oferowanych na polskim rynku, najlepiej sprzedawał się model Spirit 29 - mówi Maciej Garnowski, purchasing manager. Spirit 29 to doskonały przykład nieustającej popularności rowerów z kołami 29". Pomimo, że w naszej ofercie posiadamy także ten sam model na kołach 27,5", to właśnie "większy brat" cieszy się niemalejącym zainteresowaniem. Jego wybór przez sporą liczbę klientów nie jest przypadkowy. Rower zbudowany jest na solidnej hydroformowanej ramie wykonanej z aluminium, wyposażonej w odpowiednio dobrane komponenty Shimano Acera/Alivio. Za amortyzację odpowiada sprawdzony widelec olejowy RST Blaze z blokadą skoku. Cały rower prezentuje się bardo dobrze wizualnie i jest to doskonały przykład idealnego kompromisu pomiędzy jakością i ceną. Decydując się na ten model nasi klienci jako gratis mogą liczyć na eBon o wartości 40 zł do wykorzystania na dowolnie wybrane akcesoria oraz możliwość przedłużenia gwarancji na ramę do 5 lat - informuje Garnowski.

Author Spirit 29fot. Author

 



9 różnorodność rowerów różnorodność rowerów źródło: fotolia

Podsumowanie

Jak pokazuje nasze zestawienie, Polacy wciąż najczęściej wybierają rowery, które lepiej lub gorzej sprawdzą się w każdych warunkach, czyli rowery crossowe lub mtb. Taki stan rzeczy spowodowany jest często tym, iż duża liczba polskich rowerzystów posiada tylko jeden rower, który służy zarówno do rekreacji, jako środek lokomocji czy do amatorskiego uprawiania sportu.

Bardzo nas cieszy, że producenci zaczynają zauważać ruch także w innych rowerowych segmentach - nie tylko mtb, crossowym, trekkingowym, czy miejskim ale np. w coraz bardziej popularnym segmencie szosowym. Gravelowy hit sprzedaży marki Kona to naprawdę niespodziewana pozycja. Polacy, oby tak dalej. Rynek rowerowy jest tak zróżnicowany, że każdy znajdzie na nim coś dla siebie. Nie bójmy się dobierać roweru idealnie do naszych potrzeb, po to przecież jest ta wszechobecna specjalizacja.

Komentarze (25)
Nowe rowery najchętniej wybierane przez Polaków w 2015 roku
Zaloguj się
  • rowerowy365

    Oceniono 2 razy 2

    Trudno się dziwić, że wybieramy rowery uniwersalne, najlepiej z amortyzatorem. Polskie miasta to takie nawierzchnie, że sztywnym rowerem ciężko czasem przejechać. Że o szosowce nie wspomnę. Tylko raz próbowałem przejechać szosówką przez Poznań - m.in. przez Stary Rynek. Nawet na zwykłych ulicach trzęsło tak, że zęby dzwoniły. DDR-y z nawierzchnią z kostki tylko pogarszają sprawę.
    Dodatkowo, jeszcze nie przeminęła moda na "górale", dlatego nawet do miasta ludzie kupują 29-ery.
    Swoją drogą cieszy fakt, że coraz więcej rowerzystów na drogach. Jeśli dołączy do tego infrastruktura, to będzie się jeździło naprawdę sympatycznie.

  • sir_fred

    Oceniono 1 raz 1

    Założę się, że tak naprawdę najlepiej sprzedają się modele w cenie poniżej 1,5K, a to co przysłali producenci, to próba spopularyzowania średniego segmentu.

  • dysan112

    Oceniono 3 razy 1

    A gdzie jest Unibike ? szczególnie modele 29er ? dobry stosunek ceny do jakości. Widać że trochę ustawione to jest.

  • koniczyna1234

    0

    Rower, który ostatnio podbił moje serce, był zaskakująco tani, ale przy okazji świetnej jakości :)
    Rower INDIANA Wildcat z Media Ekspert to prawdziwy kocurek :D Sprawdza się w każdych warunkach :)

  • mrrrwrrr

    0

    A ja głupi od ponad 30 lat na polskich drogach i bezdrożach wciąż bez amortyzatora.. Przejedź się kiedyś na jakimś porządnym cyclocrossie (oczywiście byle nie na aluminiowym sztywnym widelcu), może zmienisz zdanie co do niezbędności amortyzatorów.

  • bimota

    Oceniono 2 razy 0

    I TAK SOBIE WIERZYCE W TE DEKLARACJE... ??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX