Merida Cube Kross Wheeler Kellys Author Scott
Zobacz też jakie rowery wybierali Polacy w 2015 roku
Zdajemy sobie sprawę, że w zestawieniu nie znaleźli się wszyscy producenci rowerów, którzy są obecni na naszym rynku. Z przyczyn technicznych nie jest możliwe umieścić ich wszystkich w jednym artykule. Także nie wszyscy dystrybutorzy, których zaprosiliśmy do udziału w zestawieniu, przysłali odpowiedź na nasze pytania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Najlepiej sprzedającym się rowerem produkowanym przez firmę ROMET w 2014 roku jest rower trekkingowy w dwóch wersjach:
kobiecej - Gazela
fot. Romet, Romet Gazela 2.0, cena 1449 zł
i męskiej - Wagant
fot. Romet, Romet Wagant 2.0, cena 1449 zł
Damska wersja występuje w pięciu, natomiast męska w 6 rodzajach wyposażenia.
Producent zapewnia, że ich "rowery trekkingowe są odpowiednie do każdego rodzaju turystyki, kilkugodzinnej wyprawy, jak i wielomiesięcznej podróży dookoła świata."
W związku z tym, że były problemy z dostępnością tego modelu w tym roku (sprzedaż osiągnęła wynik pięciocyfrowy), kierownik sprzedaży rowerów Arkus & Romet Group, pan Adam Hajduk mówi:
Mając już doświadczenie dotyczące wielkości sprzedaży rowerów tego typu, na przyszły sezon będziemy bardzo dobrze przygotowani. Pomimo tak dużej liczby sprzedanych egzemplarzy, tych rowerów brakowało w naszych salonach.
Niesłychanie trudno jest wskazać wyłącznie jeden model jako gwiazdę sprzedaży marki Merida w tym roku - mówi Mateusz Musioł, Merida PR manager - Zanotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży m.in. naszych rowerów szosowych i wszechstronnych rowerów turystycznych Merida Crossway, bardzo dobrze zadebiutowały rowery górskie Merida Big.Seven z kołami 27,5". Jeśli spośród najlepiej sprzedających się rowerów miałbym podać tylko jeden, byłaby to Merida Big.Nine, hardtail z kołami 29", który jest bardzo popularny nie tylko w Polsce, a w naszym kraju oferujemy aż 17 wersji tego roweru. W zależności od potrzeb można wybierać między ultralekkimi wyczynowymi wersjami karbonowymi, wieloma aluminiowymi, a także różnymi specyfikacjami Big.Nine. Wszystkie wersje łączy geometria ramy maksymalnie wykorzystująca zalety, które daje duże koło - dodaje Musioł.
fot. Merida, Merida Big.Nine 40-MD model 2015, cena 1999 zł
Triumf modelu Big.Nine pokazuje też, że Polacy przekonują się do 29erów. Duże koła znajdują coraz większą rzeszę zwolenników.
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty merida
Rowerem marki Cube, który sprzedawał się najlepiej w roku 2014 jest bez wątpienia Analog - mówi Bartek Małek, Brand Manager Cube - kosztujący przecież prawie 2800 zł. Można zauważyć, że średnia cena rowerów Cube sprzedawanych w Polsce, rośnie z roku na rok bardzo dynamicznie. Coraz większa świadomość przeznaczenia poszczególnych rowerów wśród użytkowników powoduje iż coraz częściej wybierają oni sprzęt dopasowany do swoich potrzeb, tak aby cieszyć się nim bez żadnych przeszkód. Cube Analog to doskonała propozycja dla ludzi chcących cieszyć się przyjemną i bezawaryjną jazdą w terenie jak i na miejskich ścieżkach. Rowerzyści mają do wyboru Analogi na kołach 27,5" oraz 29", co pozwala idealnie dopasować rower do wymagań każdego użytkownika. Analog to dobrze wyposażony rower, który będzie odpowiadał zarówno początkującym jak i średniozaawansowanym cyklistom, a przy tym dzięki ciekawej kolorystyce oraz dbałości o szczegóły, z której słynie marka Cube, Analog zwraca uwagę zarówno w terenie jak i podczas miejskich przejażdżek
fot. Cube, Cube Analog, cena 2769 zł
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty
Level R3 to nowa odsłona popularnej serii rowerów górskich marki KROSS - mówi Jakub Sadowski, Specjalista ds. Marketingu i PR firmy KROSS S.A. Nasz najchętniej kupowany model to rower z ramą wykonaną z Aluminium Lite na kołach 27.5". Popularność Levela R3 pokazuje jaka siła drzemie w tym standardzie koła, można powiedzieć, że 27,5" to nowe 26". Dodam, że w sezonie 2014 popyt na rowery z serii Level R był tak duży, że wprowadziliśmy specjalny model - Level R2 - poza oficjalną kolekcją. Mamy świadomość, że mimo miejskich trendów popularność MTB w Polsce nadal jest bardzo wysoka, a Level R3 to bardzo dobry rower w przystępnej cenie dla osób rozpoczynających przygodę z kolarstwem górskim.
fot. Kross Level R2, cena 1999 zł
Już od kilku sezonów dużą popularnością cieszy się grupa rowerów crossowych, której "koniem pociągowym" jest model Cross 6.2, występujący zarówno w wersji damskiej jak i męskiej - mówi Wojciech Rosłoniec, sales manager Wheeler Polska sp. z o.o. Nie przewiduję, żeby w najbliższym czasie ta tendencja zmieniła się, choć zauważamy, że pomału rynek ewoluuje w stronę modeli trekkingowych, często wykorzystywanych przez klientów do jazdy miejskiej. Nie można też pominąć bardzo mocnego segmentu rowerów MTB, które od lat stanowią gro naszej sprzedaży.
fot. Wheeler, model Cross 6.2, cena 1790 zł
Rynek rowerowy stale się zmienia - zauważa Michał Putz, kierownik działu sprzedaży Kellys Bicycles. Kiedyś królowały jedynie rowery górskie. Dzisiaj zauważalną tendencją jest skierowanie się użytkownika do zakupu modeli uniwersalnych, które będzie można wykorzystać zarówno w lesie jak i ruchu miejskim. Idealnie sprawdzają się tutaj nasze modele Crossowe, których sprzedaż również zauważalnie wzrosła. Niemniej jednak nie da się przejść obojętnie obok faktu bardzo dużego wzrostu sprzedaży górskiego roweru kobiecego, którego przedstawicielem jest właśnie model Vanity. Tak wysoka sprzedaż tych rowerów jest dla nas pewnym zaskoczeniem. Dlatego właśnie firma Kellys kieruje się ku modelom, które zaspokoją kobiece gusta.
Jeszcze kilka lat temu, najlepiej sprzedającą się grupą rowerów były rowery MTB - mówi Robert Krzak, opiekun marki Author w Velo sp. z o.o. Z roku na rok obserwujemy przesuwanie tendencji w kierunku rowerów crossowych. Wynika to z tego, że coraz więcej ludzi zaczęło jeździć na rowerze bardziej świadomie. Większość z nich jeździ po mieście lub w jego okolicach i zamiast wybrać typowego "górala", który kiedyś stanowił 50% naszej sprzedaży, wybierają rower crossowy, zapewniający większy komfort jazdy. W tej chwili sprzedajemy procentowo tyle samo rowerów górskich, co rowerów crossowych, a model Classic jest najlepiej sprzedającym się modelem w kolekcji Author. Jest to rower crossowy, którym można z powodzeniem przemierzać okoliczne bezdroża, jeździć wygodnie po mieście, a po wyposażeniu w bagażnik i błotniki może nas zabrać na dalekie wycieczki turystyczne.
fot. Author Classic model 2015, cena 1699 zł
Najlepiej sprzedającym się modelem marki Scott jest w tym roku model SCOTT Scale 970 - mówi Maciej Majewski ze Scott Sportech Poland. Jest to typowy rower do XC z geometrią rowerów wyższego rzędu. Posiada te same warunki geometrii co w rowerach karbonowych przy dużo niższej cenie. Ten model od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych klientów, jest to rower z zacięciem sportowym idealny do eksplorowania górskich terenów. Scale 970 to przykład dobrego stosunku jakości do ceny. Nie tylko rowery górskie cieszą się popularnością, zauważamy też coraz większe zainteresowanie rowerami szosowymi.