Jaki rower wybrać - megaporadnik Polski na Rowery

Jaki rower kupić? Ile pieniędzy przeznaczyć na zakup? Gdzie kupować? Jaki rozmiar roweru wybrać? Na te i inne pytania odpowiada nasz megaporadnik o kupowaniu rowerów.
Więcej o:
Komentarze (88)
Jaki rower wybrać - megaporadnik Polski na Rowery
Zaloguj się
  • xrnzaaas200

    Oceniono 45 razy 45

    Więcej filmów z autoodtwarzaniem (reklam) nie mogliście zamieścić? Na dodatek odświeżyliście sobie tekst z zeszłego roku.

  • fakit.pl

    Oceniono 52 razy 28

    "Rower to nie dzieło sztuki" - powiedzcie to drwalo-hipsterom w rurkach na 'ostrym kole'...

  • Oceniono 20 razy 20

    Nie znoszę autoplay. Robicie z ludzi idiotów. Każdy potrafi sobie kliknąć "play". Naprawdę!

  • yeti-1965

    Oceniono 30 razy 16

    Do jazdy rekreacyjnej najbardziej pasują mi crossy.Duże koła i niezbyt szerokie opony doskonale sprawują się zarówno w mieście jak i w lekkim terenie,Amortyzacja się przydaje(w końcu na rowerze się więcej jeździ niż go nosi). Ja do axisa dołożyłem jeszcze amortyzowane siodło i jest ok.A brak błotników absolutnie mi nie przeszkadza,kto jeździ rekreacyjnie w deszczu???? na pewno nie ja ;-))) Pozdrawiam wszystkich cyklistów.

  • dihydrogen_monoxide

    Oceniono 16 razy 14

    Albo mam dejva vu, albo już kiedyś ten artykuł czytałem.

    A co do rowerów, wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Ja jeżdżę na fullu po Warszawie i jakoś mi to niespecjalnie przeszkadza. Owszem, długich wycieczek na nim raczej nie zrobię, ale tak 100-125km dziennie się spokojnie da. Mam znajomego, który dziennie robi po mieście 50km na rowerze DH. Też można. Czemu nie.

    Każdy kto na serio myśli o tym, żeby jeździć częściej niż w weekendy powinien przejść się do dedykowanego sklepu z rowerami, wypróbować parę modeli i wówczas podjąć decyzję. Z własnego doświadczenia wnioskuję, że w sklepach rowerowych pracują na ogół pasjonaci, którzy naprawdę się na tym znają.

    Weekendowcom natomiast wystarczy albo najprostszy "góral", nawet z kiepskim amortyzatorem, abo zwykły rower miejski. Szkoda pieniędzy, jeśli będzie się jeździło 100km miesięcznie w sezonie. Rower za 5-10-15k zawsze się jeszcze zdąży kupić.

  • white_merry_jane

    Oceniono 14 razy 10

    "Co i jak kupić, by się nie wywalić." - co za idiotyczny nagłówek. Redaktorowi proponuję rower z czterema kółkami, może się wtedy nie wywali.

  • aard

    Oceniono 8 razy 6

    "amortyzowany widelec rzadko kiedy waży poniżej 1,5 kilograma"
    Zapomnieli tylko dopisać, że nieamortyzowany rzadko wazy poniżej kilograma :)
    A dla osób, które kupują rower opierając się na "poradniku" GW te 500 gramów to zapewne kosmiczna różnica :)

    PS. Inna sprawa, że 1,5 kg to już naprawdę lekki amor - raczej liczcie dwójkę ;)

  • dysan112

    Oceniono 25 razy 5

    Ja sam sobie rower złożyłem. Jest to drogie ale wtedy można pod siebie złożyć dosłownie rower ze swoimi preferencjami i wymaganiami pewną uniwersalnością.

    Bo to co mnie najbardziej smuci to odejście od 26 calowych kół, praktycznie umiera ten segment a jestem sporo osób które są fanami takich rowerów. Najpewniej chodzi o to że powstał pogląd że rowery na kołach 26 calowych używa się tylko w rowerach z marketów i emeryci jadą na nich.

    To samo tyczy się manetek dźwigniowych i ciernych, to że rower je ma nie oznacza że jest z marketu a uniwersalność toporność i niezawodność w każdych warunkach, tego zepsuć się nie da.

    To samo tyczy się kaset, umarł już rynek 7 rzędowych napędów też bo przyjęło się że to dla "biedy"

    Wystarczy powiedzieć że mam Piasty Deore LX na kasecie 7 rzędowej z przerzutką Deore XT sterowane na manetce dźwigniowej

  • dziki_anton

    Oceniono 7 razy 3

    ATB? 90's are over men!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX