Jak przechytrzyć kierowców na parkingach?

Jeśli jesteście zapalonymi rowerzystami miejskimi z pewnością nie raz używaliście argumentu o tym, że rower w mieście zajmuje znacznie mniej miejsca niż samochód. Firma CycleHoop zajmująca się produkcją stojaków rowerowych, argument ten uczyniła stałym elementem krajobrazu miejskiego.

Wyprodukowany przez CycleHoop kolorowy stojak ma kształt sylwetki samochodu. Zajmuje mniej więcej tyle przestrzeni, ile auto zaparkowane wzdłuż chodnika i pozwala na ustawienie co najmniej 10 rowerów.

Biorąc pod uwagę, że w mieście na samochód przypada średnio nie więcej niż 1,5 osoby, stojak rowerowy w kształcie auta pozwala ponad sześciokrotnie zwiększyć współczynnik przestrzeni parkingowej przypadającej na jednego dojeżdżającego.

Ponadto Car Bike Rack (czyli: "samochodowy stojak rowerowy"), jak nazwali swoje dzieło projektanci z CycleHoop, stanowi rodzaj bariery chroniącej rowery przed ruchem ulicznym.

Krótko mówiąc: wygodny, bezpieczny, estetyczny, oszczędny i przemawiający do wyobraźni.

kom