Polska firma z angielskojęzyczną nazwą SpeedWood (w wolnym tłumaczeniu: Szybkie Drewno) wróciła do korzeni cyklizmu. Wszystko zaczęło się od natury... pierwszy rower też był z drewna. - możemy przeczytać na stronie internetowej producenta drewnianych jednośladów.
SpeedWood Jacek Wejster PHOTOGRAPHYfacebo Jacek Wejster PHOTOGRAPHY
Rama powstała ze sklejki z brzozy fińskiej, do której produkcji użyto wodoodpornego kleju.
rama Jacek Wejster PHOTOGRAPHYfacebo Jacek Wejster PHOTOGRAPHY
Za inspirację do stworzenia wzoru ramy posłużyła sama natura, a raczej jej dzieło, czyli plaster miodu. Formy sześciokąta równomiernie rozprowadzają siły nacisku działające na ramę, a ich zadaniem jest sprawienie, że jazda będzie komfortowa. Waga roweru jest jednak znaczna i wynosi 17 kg.
rama Jacek Wejster PHOTOGRAPHYfacebo Jacek Wejster PHOTOGRAPHY
Rower ten jest bardziej dziełem sztuki z dodaną wartością użytkową niż rowerem do codziennej jazdy. Nie zachwyca ani sztywnością konstrukcji, ani własnościami jezdnymi, ani też osprzętem, ale na pewno spełni główną funkcję założoną przez producenta - sprawi, że posiadacz takiego roweru nie zostanie niezauważony. Firmy z różnych branż doceniły tę zaletę i producent drewnianego jednośladu otrzymał już kilka zamówień na rowery z logiem i w barwach klienta.
Koszt takiego roweru to okolice 5 tys. zł.
Więcej informacji na speedwood.pl