Rower miejski w Szczecinie. Startuje przetarg

Od chwili podpisania umowy zwycięska firma będzie miała trzy miesiące na zbudowanie w Szczecinie systemu roweru miejskiego. To oznacza, że miejskimi jednośladami możemy pojechać jeszcze w wakacje.

Przetarg ogłosiła spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która miała zająć się wprowadzeniem do Szczecina systemu wypożyczalni rowerów miejskich. Ogłoszenia nie ma jeszcze na stronach spółki, ale na stronach internetowych Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej (grze umieszczone są wszystkie unijne przetargi) wyśledził je użytkownik MPS z forum skyscrapercity.com.

Z treści ogłoszenia wynika, że NiOL czeka na oferty firm gotowych zbudować system wypożyczalni do 28 lutego. Tego samego dnia o godzinie 10 oferty zostaną otwarte. W przetargu mogą wziąć udział tylko te firmy, które mają doświadczenie w budowie i zarządzaniu systemu rowerów miejskich liczącego co najmniej 150 pojazdów.

W warunkach przetargu jest również zapis, że Szczeciński Rower Miejski ma być gotowy w ciągu 90 dni od podpisania umowy z wykonawcą. Teoretycznie to termin, który pozwala zbudować system i uruchomić SRM w czerwcu bądź lipcu. Tyle że w praktyce mogą być z tym problemy. Firmy oferujące w Polsce systemy miejskich wypożyczalni zaciekle walczą o rynek. Można spodziewać się więc odwołań od decyzji NiOL w sprawie wyboru wykonawcy, co wydłuży całą procedurę. Zagadką pozostaje też to, czy znajdą się firmy, które przystaną na warunki miejskiej spółki. NiOL chce po roku eksploatacji przejąć system i całe know-how. To budzi zresztą ogromne wątpliwości, bo spółka nie ma chociażby fachowców potrafiących naprawiać rowery. Ze względu na to, że na razie nie mamy dostępu do specyfikacji przetargu, nie możemy poinformować o pozostałych założeniach systemu. Wcześniej mowa była m.in. o tym, że pierwsze 15-20 minut użytkowania roweru ma być darmowe. Przewidywano też na początek około 300 rowerów na 33 stacjach.

Artykuł pochodzi ze szczecińskiego wydania lokalnego Gazety.