Kto załata cztery dziury w białostockich ścieżkach rowerowych?

Magistrat szuka firmy, która połata sieć białostockich ścieżek rowerowych. Chodzi o zbudowanie czterech fragmentów dróg dla rowerów.

Łatanie dziur w sieci miejskich ścieżek rowerowych trwa już od kilku lat. W tym roku np. powstała droga od Białostockiego Teatru Lalek do al. Piłsudskiego. Wiedzie wzdłuż ulic Grochowej i Częstochowskiej. I choć można mieć do niej zastrzeżenia - jest urwana na szerokości Lipowej - to mimo wszystko ułatwia przemieszczanie się na dwóch kółkach po centrum. A już na pewno wydzielona w tym miejscu ścieżka jest lepszym rozwiązaniem niż ciąg pieszo-rowerowy, na jaki urzędnicy uparli się na pobliskiej ul. Lipowej.

Kawaleryjska, Mickiewicza...

Teraz poszukiwana jest firma, która dobuduje cztery fragmenty ścieżek. Najdłuższy fragment - liczący około 250 m - miałby powstać wzdłuż ul. Kawaleryjskiej. Zaczynałby się od ul. Pułaskiego, na której ścieżka już istnieje. Kończyłby się przy Wiosennej. Ciąg ten umożliwiałby tym samym dojazd z Nowego Miasta na stadion i dalej do Zwierzyńca czy Lasu Solnickiego.

Drugi długi kawałek zaplanowany jest wzdłuż ul. Mickiewicza. Liczyć ma 220 m. Za zadanie ma połączyć Zwierzyniecką z Ciołkowskiego. Ta druga ulica właśnie jest przebudowywana - wzdłuż niej powstaje ścieżka. Będzie też umożliwiała dostanie się na ścieżkę biegnącą wzdłuż Mickiewicza w stronę Krywlan.

Zawady i centrum

Kolejna inwestycja ma być wykonana na Zawadach. Tam do załatania jest 60-metrowy kawałek w rejonie skrzyżowania ulic Sapiehy i Lodowej. Wreszcie czwarty fragment położony jest w centrum Białegostoku. Ma to być ciąg dalszy wspomnianej już drogi dla rowerów, która zaczyna się przy BTL-u. By przejechać stąd do ul. Poleskiej, do szczęścia brakuje niewielkiego - orientacyjnie to jakieś 85 m - kawałka między al. Piłsudskiego a ul. Żabią. Teraz ma się to zmienić.

Firmy, które chcą zająć się tematem ścieżek rowerowych, mogą zgłaszać się do 29 listopada. Prócz budowy nawierzchni w rachubę wchodzi też dostosowanie do potrzeb rowerzystów sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie przeszkód w postaci np. słupków stojących na drodze.

Artykuł pochodzi z białostockiego wydania lokalnego Gazety.