Wielkopolska liderem, Śląsk i Mazowsze w czołówce peletonu

Blisko 17 tysięcy kilometrów przejechali już uczestnicy akcji ?Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie?, w której polskie województwa rywalizują o stojaki rowerowe Fundacji Allegro All For Planet. Do wygrania jest 100 oryginalnych i funkcjonalnych stojaków w kształcie internetowej małpki @. To gdzie staną, zależy od mieszkańców poszczególnych regionów, którzy zbierają kilometry dla swoich województw i wskazują miejsca, gdzie najbardziej brakuje rowerowych parkingów.

W rankingu województw sytuacja zmieniała się już kilkukrotnie. W ostatnich dniach, kilometry najszybciej przybywają na kontach Mazowsza i Śląska i to te regiony rywalizują w tej chwili najostrzej o pozycję wicelidera. Numerem jeden pozostaje Wielkopolska. Na przeciwnym biegunie są opolskie i lubuskie, których mieszkańcy na razie niechętnie zdobywają kilometry dla swojego regionu. Sytuacja może się jednak zmienić, bo akcja trwa do 31 lipca.

„Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” to ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Allegro All For Planet, której głównym celem jest promocja roweru, jako ekologicznego i ekonomicznego środka transportu. W akcji połączono rywalizację indywidualną z grą zespołową. Uczestnicy konkursu przejeżdżają kilometry (w animacji online lub na rowerze, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w smartfonie) i przekazują ten dystans na konto swojego województwa. W zależności od liczby zdobytych przez region kilometrów, Fundacja rozdysponuje dizajnerskie stojaki rowerowe.

Osoby, które często korzystają z roweru zainteresuje też z pewnością baza ciekawych tras. Użytkownicy mogą je rysować na ekranie komputera, albo wsiąść na rower i włączyć aplikację w smartfonie. Przejechana trasa zostanie zapisana w postaci śladu GPS i będzie gotowa do publikacji w Internecie.

Osoby biorące udział w akcji mają szansę na wygranie jednego ze 100 rowerów oraz bidonów, kasków i sakw. Partnerami akcji są „Polska na rowery” i Magazyn Rowerowy.

Konkurs i szczegóły akcji na www.zaparkujklimatycznie.pl.