Dobre weekendy rowerowe w Istebnej (17 lipca)

Zapraszamy na dobry weekend rowerowy do Istebnej

ORGANIZATOR: Dobre sklepy rowerowe

TERMIN I LOKALIZACJA: 17 lipca, Istebna, śląskie

START: 11:00, Istebna Tartak

TRASA:

Rowerem na Trójstyk Trzech Granic - opcja trekkingowa

Przebieg trasy: Istebna Tartak - Bukovec - Za Kempou - Na Dilku - Łupienie - Hrczawa - Trójstyk - Trzycatek - Jaworzynka centrum - Krzyżowa - Jasnowice Las - Szymcze - Istebna Tartak

Z Istebnej Tartaku asfaltową drogę w dół rzeki Olzy aż do granicy z Czechami. Z Bukovca rozpoczynamy długi podjazd na grzbiet Komorovskeho Grunia w Czechach po twardej szutrowo-kamienistej drodze. Przez wieś Hrczawa osiągamy Trójstyk. Kładka drewniana wisi nad wyznaczonym punktem styku 3 granic 3 krajów. Droga asfaltowa wyprowadza nas do Jaworzynki Trzycatku i dalej do centrum. Na Krzyzowej skręcamy w lewo w kierunku c

Opcja MTB

Przebieg trasy: Istebna Tartak - Zaolzie - Stecówka - Karolówka - Gańczorka - Tyniok - Ochodzita - Czadeczka - Trójstyk - Łupienie - Bukowiec (Czechy) - Jasnowice - Szymcze - Istebna Tartak

Opis: Z Istebnej Tartaku jedziemy asfaltową drogę w górę rzeki Olzy. Po ok. 2 km Skręcamy w lewo w kierunku Leszczyny, następnie kierujemy się szutrowym podjazdem na Murzynkę. Leśnym chodnikiem osiągamy Stecówkę, gdzie łączymy się z czerwonym szlakiem turystycznym. Za małą kapliczką skręcamy z drogi w prawo i terenowym odcinkiem po grzbiecie kręcimy ponad Pietraszonką aż do Karolówki, skrzyżowania szlaków turystycznych. Skręcamy w prawo na niebieski szlak i po ostrym, kamienistym zjeździe wspinamy się na Gańczorkę. Aż po Tyniok czeka nas prawdziwie terenowa jazda i sporo ładnych widoków. Szybki zjazd z Tynioka po płytach i asfalcie wymaga ostrożności. Z Przełęczy Koniakowskiej rozpościera się ładny widok na Beskid Śląski po prawej i Żywiecki po lewej. Podjazd pod Koczy Zamek kończymy przy drodze wojewódzkiej prowadzącej z Koniakowa do Żywca i Zwardonia. Jadąc dalej drogą betonową stromo pod górę osiągamy najwyższy i najbardziej widokowy szczyt na trasie ? górę Ochodzita. Zjazd z Ochodzitej, choć krótki, to jednak bardzo atrakcyjny. Początkowo prowadzi łąką prosto na południe. Potem zawęża się w wąską, stromo opadającą w dół, o twardej nawierzchni ścieżkę pomiędzy krzakami i drzewami. Mijamy łąki i pola uprawne i po kamienistej drodze docieramy do rozjazdu dróg asfaltowych. Skręcamy w prawo do Krężeli, czeka nas dłuższa i spokojna jazda w dół, wytchnienie przed kolejnym podjazdem przez Duraje na Trójstyk. Kładka drewniana na Trójstyku wisi ponad geodezyjnie wyznaczonym punktem styku 3 granic dla 3 krajów. Do czeskiej wsi Hrczawa prowadzi asfaltowa bardzo stroma droga. Z Komorowskiego Gronia skręcamy w prawo i za znakami zielonymi szybkim i bardzo widokowym, krętym zjazdem osiągamy kolejne, tym razem drogowe, przejście graniczne Jasnowice - Bukovec. Wjeżdżamy do Polski i po 200 metrach skręcamy w lewo pod górę obok dużego zakładu stolarskiego. Przez Jasnowice i docieramy do dna potoku Gliniany. Skręcamy w lewo, przekraczamy potok i drogą asfaltową mijamy most na rzece Olzie. Stąd już niedaleko do punktu startu naszej wycieczki.